Elektrikli arabalar 10 yıl sonra ne olacak?

Elektrikli Araçlar İçin Değer Kaybı Uyarısı!

Norveçli uzmanlar, elektrikli otomobillerin sadece beş yıl sonra değersiz hale gelebileceği konusunda uyarıda bulunmuştu. Danimarkalı teknik danışman ise bu süreyi on yıla çıkarıyor, ancak aynı uyarıyı tekrarlıyor: Kullanılmış elektrikli araçların değeri gelecekte sıfıra inecek.

Uzmana göre asıl problem, teknolojinin eskimesi değil, araçların tasarımı ve özellikle de onarımların maliyeti. Bugün elektrikli araçların monte edilme şeklinin, ilerleyen dönemlerde kârsız olmalarıyla yakından ilişkili olduğunu belirtti.

Bunun temel nedeni yedek parça fiyatları ve yüksek servis maliyetleridir. Uygulamada, otomobiller on yılını doldurduğunda bile, onarımlar aracın kalan değerini aşabilir. Bu durum klasik araçlar için bilinçli bir tercih olabilirken, elektrikli modellerde daha erken ve yaygın bir sorun haline gelir çünkü parçalar daha pahalı ve sistemler daha karmaşıktır.

Örneğin, Danimarka’da yeni bir Kia EV9 için arka çamurluğun fiyatı vergiler hariç yaklaşık 6.700 avroya ulaştı. Bu, aracın toplam değerinin üçte birinden fazlası demek ki birkaç yıl sonra bu tür onarımlar ekonomik olarak mantıksız hale geliyor. Bu gibi durumlar, parçaların yüksek maliyeti nedeniyle, Avrupa genelinde özellikle Çin elektrikli modellerinde küçük hasarlara rağmen genellikle hurdalıkla sonuçlanıyor.

Durum, tamirciler ve distribütörleri giderek daha fazla baskı altında bırakıyor. Bazı bayiler, servisteki araçlar için gerekli parçaları temin etmek için satılmayan araçlardan parçaları sökme kararı alıyorlar. Ancak bu uzun vadede sürdürülebilir bir çözüm değil ve müşterilerin elektrikli araçların servisine olan güvenini zayıflatıyor.

Uzmanlar, alıcıların elektrikli araç satın alırken uzun dönem maliyetlerini hesaba katmaları gerektiğini vurguluyorlar, özellikle de aracı uzun süre sahiplenmeyi planlıyorsa. Elektrikli araçlar birçok fayda sağlasa da, yakıt maliyetlerinden düşük çalışmaya ve azaltılmış emisyonlara kadar, servis edilebilirlikleri ve yedek parça bulunabilirliği ilerleyen yıllarda üreticiler ve düzenleyiciler tarafından ele alınması gereken önemli sorunlar olmaya devam ediyor.

Related Posts

Raylı sistemlere 500 milyon liralık destek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son 23 yılda demiryollarına yaklaşık 64 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını açıkladı. Raylı sistemler için gelecek ay açıklanacak 500 milyon liralık bir destek programını hayata geçireceklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Hayata geçirdiğimiz projeler, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında Türkiye’yi vazgeçilmez bir aktör konumuna yükseltmiştir.

Borsa güne nasıl başladı? (20 Haziran 2025)

Dün satış ağırlıklı bir seyir izleyen Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, günü yüzde 1,02 değer kaybederek 9.102,02 puandan tamamladı. Açılışta BIST 100 endeksi, önceki kapanışa göre 93,42 puan ve yüzde 1,03 artışla 9.195,44 puana çıktı. Bankacılık …

Akaryakıtta tabelayı son kez böyle göreceksiniz!

İran-İsrail gerilimi nedeni ile Brent petrol ve döviz kurunda dalgalanmalar yaşanıyor. Gelişmeler akaryakıt fiyatlarını da etkiliyor. İsrail’in İran’a düzenlediği saldırı sonrası küresel petrol fiyatlarında yaşanan yükseliş, Türkiye’de akaryakıt …

Borsa güne düşüşle başladı -18 Haziran 2025

Borsa kritik güne düşüşle başladı. Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, güne yüzde 0,31 düşüşle 9 bin 310 puandan başladı.

Üreticiyi zirai don tüketiciyi fiyat vurdu

Nisan ayında yaşanan kar yağışı ve soğuk hava etkisiyle don vuran kiraz ağaçlarının verimi düşük. Üreticinin satacak ürünü az, tüketici ise markette kilo fiyatı 600 liradan düşük kiraz bulamıyor.

İrlanda dış ticaret fazlası rekor kırdı

İrlanda, 2025 yılının nisan ayında dış ticaret fazlasında tarihi bir artış yaşadı. Ülkenin ihracatı geçen yıla göre %12,7 oranında artarak 21,9 milyar euroya ulaştı. Bu artışın ana motoru ise tıbbi ve farmasötik ürünler oldu. Söz konusu kalemdeki …