KİT ve Bağlı Ortaklıklarında Görev Alan Sözleşmeli Personellerin Atama Şartları Değişiyor
Kamu iktisadi teşebbüsleri (KİT) ve bağlı ortaklıklarında 1 Ocak 2025 sonrasında göreve başlayan sözleşmeli personeller, artık 3 yıl boyunca görev yaptıkları kuruluşlar dışında diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanamayacaklar. Bu uygulama, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan yeni tebliğle devam edecek.
Belirtilen tebliğe göre, sermayesinin yüzde 50’sinden fazlası KİT’lere ait olan işletmeler, 2024 yılında ayrılan personel sayısını belirlerken, emeklilik, istifa, kurum dışı nakil, ölüm ve iş akdi feshi yoluyla ayrılan çalışanları dikkate alacaklar. Ayrıca, sermaye transferi yapılan KİT’lerin personel atama işlemleri, Bakanlık onayına tabi olacak.
Kamu teşebbüsleri, ilave personel atama taleplerini ya Bakanlığa ya da Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’na iletecekler. Personel talep formunu göndermeyen teşebbüslerin talepleri dikkate alınmayacak ve atama talepleri yılda en fazla 3 defa iletilabilecek.
1 Ocak 2025 tarihinden sonra sözleşmeli personel pozisyonlarına atananlar, 3 yıl boyunca görev yaptıkları kuruluşlar dışında diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanamayacaklar. Ancak kurumsal alım yöntemiyle atananlar ile mesleğe özel yarışma sınavıyla atananlar bu kısıtlamadan muaf olacaklar.
Ayrıca, 2024 yılında Bakanlık tarafından onaylanan ancak süreci tamamlanmayan personel atama izinleri, 2025 yılında ek izne ihtiyaç duyulmadan kullanılabilecekler.
İşletme Bütçelerinin Uyumlu Olması Şart
Teşebbüsler, 2025 yılında çalıştıracakları geçici işçilerin sayı ve süresini, Bakanlıkça belirlenen tavanı aşmayacak şekilde düzenleyecekler. Ayrıca, hafta tatillerinde yapılan fazla çalışmaların süresi ve dağılımı, yönetim kurulu tarafından belirlenecek.
Teşebbüsler, maliyetleri düşürmek ve faydayı artırmak amacıyla hizmet alım ihalelerine çıkabilecekler. Ancak çok yıllı hizmet alımı için işletme bütçelerinin en az 2025-2027 dönemini kapsaması gerekecek.
Finansman İhtiyacı ve Şeffaflık
Teşebbüsler finansman ihtiyacı oluştuğunda gelir artırıcı önlemlere başvuracaklar ve ticari bankalardan kredi gibi finansman yöntemlerine başvurabilecekler. Ayrıca, şeffaflığı artırmak amacıyla faaliyet raporlarını zamanında kamuoyuyla paylaşacaklar.
Ayrıca, sektör raporlarını hazırlayarak sektördeki yerlerini daha iyi analiz edecekler ve ilgili mercilere iletecekler. Yapılan düzenlemeler bugün itibariyle yürürlüğe girmeye başlayacak.