YouTube, Shorts’a Google Lens Entegrasyonunu Getiriyor
YouTube, kısa video platformu Shorts’a Google Lens özelliğini entegre edeceğini duyurdu. Yeni özellik sayesinde izleyiciler, Shorts videolarını izlerken ekranı durdurup ilgilerini çeken bir nesne ya da yere tıklayarak Google Lens aracılığıyla detaylı bilgilere ulaşabilecekler.
Google’a ait olan bu platform, görsel arama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyor. YouTube, rakip platformlar TikTok ve Instagram Reels’te bulunmayan bu özelliği kullanıcılarına sunarak öne çıkmayı hedefliyor.
YouTube’un yaptığı açıklamaya göre, özellik şu anda beta aşamasında ve reklamlar bu süreçte gösterilmeyecek. Ayrıca, Google Lens özelliği, ürün tanıtımı içeren Shorts videoları ve YouTube Shopping ortaklık bağlantısı içeren içeriklerde çalışmayacak.
Kullanıcılar, kısa videoları durdurup üst menüdeki Lens seçeneğine tıklayarak aramak istedikleri nesneyi işaretleyebilecekler. Sonuçları direkt olarak videonun üzerinde görebilecekler. Arama işlemi bittiğinde ise kullanıcılar, kaldıkları yerden videoya devam edebilecekler.